Connect with us

Excel Eğitmeni -Yazar Ömer BAĞCI | Blog

Excel’de Açıklama-Yorum eklemek

Eğitim

Excel’de Açıklama-Yorum eklemek

Excel açıklama-not ekleme nasıl yapılır? Açıklama ve Not ekleme yöntemleri nelerdir.

Excel’de hücrelerin içinde açıklama eklemek için farklı seçenekler kullanılır.

Excel’de Açıklama eklemek, sık kullanılan yöntemlerden birisidir. Açıklama eklemek için farklı yöntemler kullanabiliriz.  

Excel’de Hücrelere Açıklama Eklemek

1-  Açıklama eklemek istediğiniz hücrenin üzerine tıklayın ve Sağ butona basın. Açılan sağ buton menüsünden Açıklama Ekle seçeneğini seçerek, Açıklamayı eklemiş olursunuz. 

2- Açıklama eklemenin diğer bir yolu ise, Gözden Geçir sekmesinden yararlanmaktır. Gözden Geçir sekmesine tıkladığınızda, Açıklamalar grubundaki Açıklama Ekle düğmesine basarak, aktif hücreye açıklama ekleyebilirsiniz. 

Açıklama Ekleme’de Kısayol

3- Açıklama eklemek için kullanabileceğiniz 3. bir yol ise, klavye kısayolunu kullanmaktır. Shift + F2 tuşuna bastığınızda hücreye Açıklama Eklersiniz. 

Excel Sayfalarındaki Açıklama içeren hücreleri seçmek

Excel çalışma sayfalarında bulunan Açıklamaları bir kerede seçebilirsiniz. Giriş sekmesinde yer alan Bul ve Seç düğmesine tıklayın ve Özel Git düğmesine tıklayın.  Açılan Özel Git penceresinde Açıklamalar ifadesini seçin. Sayfanızdaki tüm açıklamaların seçildiğini görürsünüz. 

Açıklamaları kopyalayarak, başka bir hücreye yapıştırmak

Excel’de hücreye eklediğiniz bir açıklamayı, başka bir hücreye kopyalamanız gerekirse bunu oldukça basit şekilde yapabilirsiniz. 

1- Açıklamasını kopyalamak istediğiniz hücreye tıklayın. 

2- Kopyalama işlemini yapın. 

3- Sağ butona basın ve Özel Yapıştır seçeneğine sol buton ile tıklayın. 

4- Özel Yapıştır seçeneklerinden Açıklamaları seçin ve Tamam düğmesine tıklayın. 

Bknz: Excel’de Açıklama ekleme eğitim videoları

Açıklamaların içindeki metinleri düzenlemek

Excel’de bir açıklama eklediğinizde, Açıklamanın içindeki metinleri bilçimlendirmek isteyebilirsiniz. Normail bir metni biçimlendirir gibi, açıklama eklediğiniz metinleri biçimlendirmek için;

1- Açıklama içeren hücrenin üzerine tıklayın ve sağ butona basarak Açıklamayı Düzenle seçeneğini seçin. 

2- Açıklamanın içinde biçimlendirmek istediğiniz metinleri seçin ve sağ butona basarak, Açıklama Biçimlendir seçeneğini seçin. 

3- Açılan penceredeki yazitipi seçeneklerinden gerekli biçimlendirmeleri yapabilirsiniz. 

Bir İpucu: Excel ‘de bir hücreye tıkladığınızda açıklama göstermek isterseniz, Veri Doğrulama özelliğini kullanabiliceğini biliyor muydunuz.

Eğitim

To Top